آیا برای ارسال پیامک به افرادی که

پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند دچار مشکل شده اید؟

پیامک مسدود مخابراتی

برای ورود به سامانه پیامک sms.ir نام کاربری (شماره موبایل) و رمز عبور خود را وارد نمایید

نام کاربری خود را وارد نمایید

رمز عبور را وارد نمایید

درصورتیکه رمزعبور خود را فراموش کرده اید حرف P را به 300077 ارسال نمایید.

ثبت نام در سامانه پیامک sms.ir کمتر از یک دقیقه زمان خواهد برد. شماره موبایل خود را وارد نمایید تا پس از ایجاد حساب، اطلاعات ورود را برایتان ارسال کنیم.

شماره موبایل خود را وارد نمایید

در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید شماره موبایل و ایمیل خود را وارد نمایید. ما در کمتر از ۵ دقیقه رمز عبور را برایتان ارسال می کنیم.

شماره موبایل خود را وارد نمایید

ایمیل خود را وارد نمایید

برگشت به صفحه ورود

Close

بررسی نقطه تفاوت های بارز در بازاریابی موبایل

بررسی نقطه تفاوت های بارز در بازاریابی موبایل

دسکتاپ و بازاریابی موبایل هر دو مؤلفه مهم برنامه های هر شرکت هستند. اگرچه تفاوت بین دسکتاپ و بازاریابی موبایل به همان اندازه تفاوت بین دسک تاپ و دستگاه های تلفن همراه مشهود است ، اما چیزهای بیشتری برای بررسی و درک آن وجود دارد.

بازاریابی موبایل پدیده ای نسبتاً جدید است و کانال های آن از بازاریابی دسکتاپ ناشی شده اند. به همین دلیل ، برخی از شرکت ها نسبت به بازاریابی تلفن همراه شک دارند و ترجیح می دهند به تبلیغات دسکتاپ خوب و قدیمی اعتماد کنند. در این راستا ، درک این نکته ضروری است که در درجه اول تفاوت مشخص در بازاریابی موبایل چیست؟

نقطه روشن تفاوت در بازاریابی موبایل

تفاوت واضح در بازاریابی موبایل این است که به شرکت ها این امکان را می دهد تا پیام های تبلیغاتی خود را بدون در نظر گرفتن اینکه مشتری در کجا قرار دارند و چه کاری انجام می دهند ، ارسال کنند. از طریق کانال هایی مانند پیام های متنی یا اعلان های اضطراری ، بازاریابی تلفن همراه اجازه می دهد تا از طریق دستگاه های تلفن همراه شان که همیشه در کنار آنهاست ، به مخاطب هدف برسند.

برخی به غلط معتقدند که بازاریابی موبایل همه کانالهای دیجیتال مارکتینگ را در دستگاههای تلفن همراه جای می دهد. این نگرش دو مشکل اساسی دارد. اول ، کانال های بازاریابی موبایل وجود دارد که برای دستگاههای رومیزی مانند بازاریابی اپلیکیشن های تلفن همراه ، بازاریابی پیام کوتاه یا بازاریابی کیف پول موبایلی  غیرقابل استفاده هستند. دوم ، حتی اگر برخی کانال ها برای هر دو سیستم عامل قابل استفاده باشند ، کارایی و نتایج آنها می تواند بسیار متفاوت باشد.

مردم مدت هاست که از استفاده از دستگاه های رومیزی برای کار ، سرگرمی ، استراحت و غیره استفاده می کنند. بازاریابان از این مزیت استفاده کردند و مخاطبان خود را از طریق کامپیوتر هایشان هدف قرار دادند. با این حال ، امروز بسیاری از کارکردهای مهم در دستگاه های رومیزی (مانند ایمیل ، اپلیکیشن های ارتباطی ، بازی های ویدئویی ، فیلم ها و موارد دیگر) در دستگاه های تلفن همراه موجود است.

تمایل به دستگاه های تلفن همراه از عملی بودن آنها ناشی می شود. در واقع ، امروزه مردم می توانند کیف پول ، موسیقی مورد علاقه ، تصاویر و حتی کلیدهای اتومبیل خود را بر روی وسیله ای نگه دارند که بتوانند در همه جا با خود حمل کنند. این بدان معناست که نقطه قوت تفاوت در بازاریابی موبایل توانایی آن در هدف قرار دادن مخاطبان صرف نظر از موقعیت مکانی آنها است.

این واقعیت که زندگی به طور گسترده به سمت دستگاه های تلفن همراه در حال حرکت است لزوماً به معنای این نیست که بازاریابی دسکتاپ در حال حاضر غیر کاربردی است. هنوز هم باید در دستور کار بازاریابی برای هر سازمان قرار گیرد. با این حال ، این شرکت ها باید بفهمند از کدام کانال برای بازاریابی دسک تاپ و موبایل استفاده کنند . برای درک این موضوع  مقایسه دقیق ما از کانال های بازاریابی در سیستم عامل های موبایل و رومیزی ،  مطالعه کنید.

 

بازاریابی محتوا

اکثر واسطه های بازاریابی براساس بستری که در آن پیاده سازی شده متفاوت است. با این حال ، چیزی که قبل از انتشار نیاز به بررسی دقیق و با جزییات دارد ، محتوا است.

دلیل این امر این است که روش ارائه آن روی رابط های تلفن همراه و دسک تاپ بسیار متفاوت است ، صرف نظر از نوع محتوا.

سه مورد از عملی ترین انواع محتوایی که بازاریابان از آنها استفاده می کنند متن ، تصویر و فیلم هستند. این بدان معنا نیست که انواع دیگر بی اثر یا کمتر کاربردی هستند ، بلکه درعوض ، آنها در موارد خاص مفید هستند. با توجه به این ، بیایید هر کدام را تجزیه کنیم و تفاوت بین سیستم عامل های موبایل و دسکتاپ را ببینیم.

محتوای متنی

تفاوت محتوای متن در رایانه های رومیزی و دستگاه های تلفن همراه فراتر از اندازه صفحه نمایش آنهاست. صفحه های آنها بر نحوه به کارگیری مؤلفه های متنی تأثیر می گذارد. بر اساس جایی که متن پیش بینی شده است ، بسته ها و پاراگراف ها می توانند تغییر شکل دهند ، و این امر باعث می شود نسخه متنی نادرست نباشد. . بنابراین ، پیش از انتشار نسخه ، بازاریابان محتوا باید روی نحوه نمایش آن در دستگاه ها و صفحه های مختلف تمرکز کنند. نکته مفید همیشه این است که پاراگراف ها را کوتاه و مختصر نگه دارید. به این ترتیب ، محتوا به صورت تکه ای از حروف و نمادها به نظر نمی رسد.

محتوای تصویری

تصاویر یک روش عالی برای بازاریابی یک محصول است. تنها عیب آنها این است که تصاویر با کیفیت بالا به فضای بیشتری احتیاج دارند. در این مرحله ، اگر مخاطب هدف شما کاربران دسک تاپ باشد ، شما هیچ نگرانی برای آن ندارید. با این حال ، تصاویر سنگین تر به شدت بر سرعت بارگیری دستگاه های تلفن همراه تأثیر می گذارد. بنابراین ، در مورد تصاویر ، تفاوت در این است که نیاز به محتوای سبک تر و با حجم کمتری دارد.

محتوای ویدیویی

درمورد مؤلفه ویدیویی ، باید با توجه به نیاز بازاریابی ، بهینه سازی شوند. به طور معمول ، کاربران دسک تاپ به یک شبکه اینترنت محلی یا Wi-Fi متصل می شوند و هیچ محدودیتی برای تماشای فیلم های طولانی تر و با کیفیت ندارند. با این حال ، بیشتر دستگاه های تلفن همراه داده های سلولی محدود دارند ، بنابراین نمی توانند از یک بخش بزرگ از آن داده ها بر روی یک ویدیو استفاده کنند. از این رو ، شما باید محتوای ویدیو را بر اساس اینکه مخاطب مورد نظرتان بیشتر ازچه بستری استفاده می کند منتشر کنید.

پوش نوتیفیکیشن (اعلان از طریق فشار)

پوش نوتیفیکیشن یکی از موثرترین کانالهای بازاریابی دیجیتال است. تقریباً همه چیز درباره آنها بر اساس دستگاه های موبایل و دسکتاپ متفاوت است. بنابراین ، شما حتی نمی توانید همان محصول را در هر دو سیستم عامل تبلیغ کنید. نیازی به گفتن نیست که آنها متفاوت به نظر می رسند و فضای مختلفی برای پیامهای بازاریابی ارائه می دهند.

پوش نوتیفیکیشن تلفن همراه

اعلان های فشار تلفن همراه برای ارسال برنامه های بازاریابی نیاز به داشتن یک اپلیکیشن تلفن همراه دارند. این یک کانال بازاریابی موبایل بسیار مؤثر است ، بیشتر به دلیل نحوه ارسال پیام های تبلیغاتی. پس از نصب برنامه ، می تواند در مورد اعلان ها و به روز رسانی های مختلف به کاربران هشدار دهد. برنامه ها با صدا یا لرزش ، که به پیامک شباهت دارد ، به کاربران اطلاع می دهند ، بنابراین باعث می شود کاربران آن را بررسی کنند.

پوش نوتیفیکیشن وب

اگر در مورد پوش نوتیفیکیشن تلفن همراه نیاز به داشتن اپلیکیشن تلفن همراه دارید ، برای پوش نوتیفیکیشن وب فقط به وب سایت نیاز دارید. تمام چیزی که لازم است اجازه کاربر است و شما می توانید اعلان ها را مستقیماً به دستگاههای رومیزی شان ارسال کنید. مشابه پوش نوتیفیکیشن تلفن همراه ، در اینجا کاربر نیز برای دریافت اعلان ها نیازی به فعال شدن در وب سایت ندارد.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیل یکی از قدیمی ترین کانال هایی است که در هر دو سیستم عامل موبایل و دسک اپ کارآمد می کند. اگرچه به نظر می رسد برخی از رسانه های مدرن بازاریابی آن را تحت الشعاع قرار داده اند ، اما ایمیل هنوز برای بازاریابی بسیار کاربردی است. یکی از بالاترین ROI (بازده سرمایه گذاری) را دارد که باعث می شود برای هر نوع سازمان مفید واقع شود.

ایمیل ها ابتدا فقط برای کامپیوترها ساخته می شدند. بنابراین ، بازاریابان محدود به ارسال پیام های تبلیغاتی فقط برای کاربران رومیزی بودند. در این مرحله ، دو اشکال اساسی برای بازاریابی ایمیل وجوددارد . اول ، دستگاه های رومیزی همیشه فعال نبودند ، به این معنی که نامه های الکترونیکی به صورت دوره های منظم باز نمی شوند. دوم ، پیام های دریافتی به کاربران هشدار نمی داد و همین امر باعث ایجاد هرزنامه ها یا حذف پیام های غیر ضروری می شد.

پیشرفت دستگاه های تلفن همراه و سیستم عامل آنها به برنامه های ایمیل امکان قرارگیری در تلفن ها را می داد. اکنون ایمیل آسانتر است زیرا کاربران می توانند پیامهایی را بدون توجه به موقعیت مکانی خود ارسال و دریافت کنند. این امر ارتباطات ایمیل و بازاریابی ایمیل را به عنوان یک کانال بازاریابی تلفن همراه بسیار کاربردی تر کرد.

با این گفته ، می توان نتیجه گرفت که درمورد ایمیل ، تفاوت بارز در بازاریابی موبایل ، توانایی آن برای دستیابی به افراد در هرجایی و هر زمانی است. در واقع ، دستگاه های تلفن همراه اجازه دارند از طریق ایمیل ۲۴ ساعت شبانه روز به مردم دسترسی پیدا کنند.

PPC

تبلیغات PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) وقتی برای بازاریابی مبتنی بر مکان استفاده می شود بسیار مؤثر است. شاید فقط بازاریابان مطرح بدانند که تبلیغات PPC موبایل و رومیزی چقدر مهم هستند.

تبلیغات PPC موبایل به نوعی ترافیک پولی به یک صفحه فرود است که می توان با چندین ابزار ساخت. آنها به طور معمول برای مشاغلی که در یک دوره زمانی خاص می توانند منجر به جذب مشتری یا مشتری جدید در یک منطقه خاص شوند ، مفیدتر هستند. تبلیغات موبایل می تواند تمام جستجوی تلفن همراه را در یک منطقه خاص هدف قرار دهد ، بنابراین باعث افزایش ترافیک به وب سایت های آنها می شود.

به عنوان مثال ، صاحبان رستوران می توانند برای یک دوره زمانی خاص ، یک تبلیغ PPC را در یک مکان خاص تنظیم کنند تا افرادی که به دنبال محل غذا خوردن هستند ، با آنها درگیر شوند به هیچ وجه این کار روی یک PPC رومیزی کار نمی کند.

برخلاف این ، هیچ دلیلی برای استفاده از تبلیغات رومیزی برای تولید لیددر یک منطقه خاص وجود ندارد. خیلی از افراد به سختی               می توانند از یک جستجوی دسک تاپ از یک منطقه خاص روی یک محصول یا خدمات خاص استفاده کنند.

 

سئو

بهینه سازی موتور جستجو نکته مهمی برای دستور کار بازاریابی هر شرکت است. میزان ترافیکی که یک کمپینSEO به درستی انجام داده و در وب سایت های هر شرکت وارد می شود ، فوق العاده است. در اینجا چند ابزار وجود دارد که می توانند کمک کنند.

بیشتر اوقات ، جستجوگرهای رومیزی و تلفن همراه نیازهای یکسانی دارند و با همان کلمات کلیدی جستجو می شوند . تنها تفاوت قابل توجه در جستجوی موبایل این است که کاربران عادات متفاوتی دارند.

به خاطر داشته باشید که SERP نتایج جستجو را بهینه سازی شده برای دستگاه ها ارائه می دهد. به عنوان مثال ، اگر جستجوی تلفن همراه را برای سرویسی که دارای برنامه تلفن همراه است انجام دهید ، ابتدا برنامه نمایش داده می شود. در حالی که اگر بخواهید آن را روی یک دستگاه دسک تاپ جستجو کنید ، همین اتفاق نمی افتد

 

 

 

 

 

 

 

 


هنوز نظری داده نشده است