آیا برای ارسال پیامک به افرادی که

پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند دچار مشکل شده اید؟

پیامک مسدود مخابراتی

برای ورود به سامانه پیامک sms.ir نام کاربری (شماره موبایل) و رمز عبور خود را وارد نمایید

نام کاربری خود را وارد نمایید

رمز عبور را وارد نمایید

درصورتیکه رمزعبور خود را فراموش کرده اید حرف P را به 300077 ارسال نمایید.

ثبت نام در سامانه پیامک sms.ir کمتر از یک دقیقه زمان خواهد برد. شماره موبایل خود را وارد نمایید تا پس از ایجاد حساب، اطلاعات ورود را برایتان ارسال کنیم.

شماره موبایل خود را وارد نمایید

در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید شماره موبایل و ایمیل خود را وارد نمایید. ما در کمتر از ۵ دقیقه رمز عبور را برایتان ارسال می کنیم.

شماره موبایل خود را وارد نمایید

ایمیل خود را وارد نمایید

برگشت به صفحه ورود

Close

پیامک در ایران

پیام پنجم:

سفر پیامکی به ایران رسید… خوش آمدید…

پیامک در ایران

 

همانطور که پیش تر گفته شده طرح تئوری پیامک در سال ۱۳۵۸ بیان شد و اولین پیامک در پنج‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۷۱ برای تبریک کریسمس توسط یک مهندس جوان به رییس او ارسال شد اما این رسانه محبوب در اواخر سال ۱۳۸۱ یعنی با ده سال تأخیر و در زمانی که پیامک در کشورهای مختلف دنیا یک رسانه محبوب شمرده می شد وارد کشور ما شد و از همان آغاز کار شاهد استقبال چشمگیر مردم سرزمینمان بود به طوری که بنا بر آمارهای اعلام شده در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱، در حالی که کاربران خط تلفن ثابت ۲۶ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۳۷۰ اعلام شده بودند، تعداد کاربران گوشی های همراه ۴۸ میلیون نفر اعلام شد که از این ۴۸ میلیون، ۱۶ میلیون مشرک دائمی و ۳۲ میلیون نفر نیز مشترک سیم کارت های اعتباری هستند. همچنین راجع به رکوردشکنی های ایرانی جالب است بدانید بنابر آمار های به دست آمده، در ۵ روز اول سال ۱۳۹۱ توسط جمعیت حدود ۷۰ میلیون نفری ایران بیش از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون پیامک ارسال شده است!!!! تارنمای پیامکی ایران اطلاعاتی درباره آمار پیامک های ارسالی در نوروز ۹۲ بدست نیاورده است اما با توجه به سیم کارت های جدید تولیدی توسط دومین اپراتور کشور در سال ۹۱ و عوامل دیگر، تعداد پیامک های ارسالی در نوروز ۹۲ بیش از ۴ میلیارد پیامک تخمین زده می شود. این آمار و ارقام گواهی بر پیشرفت سریع و روز افزون پیامک در میان مردم ایران می باشد و دلیل این پیشرفت را می توان استفاده سهل، هزینه کم، جامعه بزرگ کاربران، هیجان انگیزی دریافت و ارسال پیامک، قدرت بیشتر نوشتار نسبت به گفتار برای بیان بعضی مفاهیم، امکان انتقال سریع یک پیام در موقعیتی که تماس صوتی ممکن نیست، امکان انتقال پیام هایی که شاید به صورت گفتاری و مسقیم نتوان به مخاطب گفت (مانند هماهنگی با چند نفر، عذرخواهی و…) و بسیاری محاسن دیگر نام برد. تصویری که مشاهده می نمایید نمودار میزان پیشرفت پیامک های ارسالی در هشت ماه اول در ایالت متحده آمریکا را نمایش می دهد…

امروزه میزان محبوبیت این رسانه آنچنان گسترش یافته است که نه تنها پیامک از مهمترین عوامل پیام رسانی محسوب می گردد بلکه به نوبه خود بر بسیاری عوامل دیگر تأثیر می گذارد. امروزه چه در ایران و چه در سطح جهانی بیمارانی به پزشکان مراجعه می کنند که انگشت شستشان به علت ارسال پیام کوتاه درد گرفته است و یا نوجوانان برای اینکه از کاراکترهای کمتری در ارسال پیامک استفاده کنند، پیامک های خود را نوعی می نویسند که شاید بزرگسالانی که از پیامک استفاده نکرده اند قادر به خواندن آنها نیستند. این نوع نگارش بین کاربران گوشی همراه آنچنان رایج گردیده است که شاید بتوان آن را یک زبان خاص شناخت.

پیامک فارسی

در اوایل که صنعت پیامک وارد ایران شد، اکثر گوشی ها قابلیت ارسال، دریافت و نگارش پیامک های فارسی را نداشتند در نتیجه کاربران به تدریج مجبور شدند که محتوا و مفهوم پیام های خود را به زبان فارسی اما با کاراکترهای انگلیسی بنویسند در نتیجه به مرور زمان این نوع نگارش (نگارش لغات فارسی با حروف انگلیسی) بین مردم رایج گردید که امروزه ما این زبان را به نام زبان فینگیلیش می شناسیم. به تدریج ابتدا قابلیت دریافت و نمایش زبان فارسی و سپس قابلیت نگارش و ارسال متن های فارسی به اکثر گوشی ها افزوده شد. در این هنگام اپراتور های خدمات پیامک در ایران، به منظور ترویج زبان اصیل فارسی و جایگزین کردن این زبان با زبان فینگیلیش رایج در میان کاربران، نرخ پیامک هایی که به زبان فارسی نگاشته می شوند را ارزان تر از زبان انگلیسی تعیین کردند.


هنوز نظری داده نشده است